93.01.15. | Magyar népi építészet | Litkei T., Patyi Gy. |
93.01.29. | Középkori templomok | Kovács G., Robogány A. |
93.02.12. | Lechner és a szecesszió | Kövér I., Balassa E. |
93.02.26. | Kós Károly és a nemzeti romantika | Halas I. |
93.03.12. | F.L.Wright építészete | Holecz J., Varga Cs. |
93.03.26. | Makovecz, és a szerves építészet | Heil T.; N. Grekofski |
93.04.16. | Ökológiai katasztrófa | Csendes M., Álmosdi Á. |
93.04.30. | Bio- és ökoépítészet | Rieth I. |
Az Olvasókört vezeti Ekler Dezső
Ahogy Éva a tudás almáját leszakította, Benz is leszakította az autót, mert egyébként az autót föltalálva senkinek nem jutott eszébe, hogy azt használni is kellene, tudniillik attól, hogy valaki kitalál egy magától mozgó valamit abból egyáltalán nem következik, hogy azt használni kellene, vagy nem hogy tömegesen és hogy gyártani kellene. Ez egy félreértés! Mint ahogy a legtöbb ilyen technikával kapcsolatos őrület félreértésen alapul, azon a félreértésen, hogy ha valamit létre lehet hozni, azt létre is kell hozni, és aztán ráadásul ha még létre is hozták, akkor még használni is kellene. Ez a modern emberiségnek a legnagyobb tévedése. Úgyhogy eltelt 4-5 év, amikor a Ford megcsinálta az autót, mire rá lehetett venni az embereket arra, hogy egyáltalán használjanak valamit az autók kapcsán, hát még hogy vásárolják! Ahhoz, hogy megvásárolják, először meg kellett őket gazdagítani! Ford leleménye az volt, hogy túlfizette a melósait ahhoz, hogy megvegyék az autókat. A francnak kellett az autó!.. |
...A legnagyobb baj az építészettel kapcsolatban az az, hogy (bármely orientációról legyen szó, akár organikusról, akár cool-ról vagy high tech-esről) senkinél sincs rendben a pedigree... Ekler Dezső előadása, 1997. 11.14. |