A szerves gondolkodás, a szerves építészet a világról mint kozmikus egységről gondolkodik, amit a gömb, mint végtelen-véges felület fejez ki. A kettős spirál, melynek szerkesztési elve a jin-jang kör geometriájából következik, az alsó pontból -kezdet- a felső pontig -végzet felé halad: körkörös mozgásban az élet ellentétes minőségei: anyag-szellem, jó-rossz, ill. a természet ciklikussága nyer kifejezést.
A forma, könnyedség, egyfelől ?égi tünemény" a Lechner Ödön tervezte századfordulós szecessziós épület aulájában, másfelől ?tér a térben". A félgömb kupola a tükörben gömbbé egészül ki, melynek középpontjáig -Univerzum közepe- sétálhatunk - megvilágosodás.
Innen körültekintve transzparens térélményben részesülünk, a gömbspirálon -örökkévalóság- keresztül látjuk az eredeti teret: jelenvalóság.
Az installáció főbb méretei és a fölhasznált anyagok:
-16 méter magasságú függesztett, feszített szerkezet
-a felhasznált 4 mm-es poliészter zsinór teljes hossza. 2,5 km
-a 11 m átmérőjű alapfelületet fa lemezekre ragasztott és formára vágott tükrök adták
-utolsó lépésben a Világ-Háló köré élő fű került
-a megnyitó keretében a fényfestett installáció alatt többórás táncperformansz zajlott, melyet az éjszaka folyamán 14.171 érdeklődő tekintett meg
(Török Ádám az Iparművészeti Múzeumban felállított Világ-Háló térinstallációról)